Porady dotyczące ubezpieczeń

 

Spokojna podróż z ubezpieczeniem turystycznym. Przegląd możliwości w Żorach.

 

Na co zwrócić uwagę planując wyjazd zagraniczny.

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad ubezpieczeniem wyjazdu zagranicznego? Czy rezerwując wakacje w biurze podróży kiedykolwiek pytałeś na jaką wartość opiewa Twoja polisa  kosztów leczenia? Większość z nas nie myśli o tym, gdyż w ferworze wyboru wakacji jesteśmy myślami już na plaży i nie myślimy o naszym zdrowiu podczas urlopu.  Nasi doradcy często słyszą takie zdanie: ja nie jadę się tam leczyć – i nie decydują się na wykup polisy.

Czy to jedziemy w odwiedziny do kogoś za granicą, czy to na wymarzone wakacje, warto wkupić ubezpieczenie podróżne, które ochroni nas w razie nagłego zachorowania, tak aby nasze wymarzone wakacje nie zamieniły się w horror ze względu na brak środków na pokrycie kosztów leczenia w szpitalu czy transportu medycznego do kraju zamieszkania.

W naszym biurze podróży w Żorach możemy zaoferować różne warianty ubezpieczenia w zależności od formy wyjazdu.

 

Co obejmuje ubezpieczenie podróżne.

Jest wiele wariantów ubezpieczenia w podróży. Podstawowa polisa powinna zawierać
takie składniki jak:

  • ubezpieczenie kosztów leczenia, ratownictwa  i transportu
  • ubezpieczenie pomocy w podróży w wersji Standard obejmujące:
    ·           całodobowy dyżur Centrum Pomocy
    ·           infolinię medyczną
    ·           udzielenie gwarancji pokrycia koszów hospitalizacji
    ·           organizację i pokrycie kosztów transportu
    ·           organizację i pokrycie kosztów podróży osoby towarzyszącej
    ·           organizację i pokrycie kosztów zakwaterowanie i wyżywienia osoby towarzyszącej
    ·            organizację i pokrycie kosztów wizyty osobowy wezwanej do towarzyszenia
    ·           organizację dostarczenia leków
    ·           udzielenie informacji w razie wystąpienia potrzeby uzyskania informacji prawnej
  • ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków
  • ubezpieczenie bagażu podróżnego
  • zawiera zwyżkę za turystykę kwalifikowaną

Polisę oraz wartość poszczególnych składników ubezpieczenia należy dobrać odpowiednio do kraju do którego zamierzamy się udać oraz stanu naszego zdrowia i wieku. Przykładowo, jeśli leczymy się już od jakiegoś czasu na jakaś dolegliwość np.; cukrzyca, nadciśnienie  to powinniśmy dodatkowo ubezpieczyć się od chorób przewlekłych które zabezpieczają nas na wypadek pogorszenia stanu zdrowia.

Jeśli wybieramy się na narty powinniśmy zadbać o swoje bezpieczeństwo jak i innych uczestników na stoku. W tym przypadku konieczne będzie rozszerzenie polisy o sporty wysokiego ryzyka jak również Odpowiedzialność Cywilna na osobie i na rzeczy.  Podobnie ma się sytuacja w przypadku chęci nurkowania z aparatem powietrznym, jazda na skuterach czy nartach wodnych.
Odpowiednie ubezpieczenie dostosowane do potrzeby klienta dopasuje już doradca w naszym żorskim biurze podróży.

 

                                                               Musisz skorzystać z polisy? Zachowaj spokój i zadzwoń na call center.

W przypadku zajścia jakiekolwiek sytuacji która wymagała by skorzystania z wcześniej zakupionej polisy należy niezwłocznie skontaktować się z centrum alarmowym którego numer telefonu można znaleźć na polisie. Konsultanci chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i rozwiążą nawet najbardziej
skomplikowany problem.

Ubezpieczenie podróżne na czas wyjazdu można zakupić osobiście w naszym Biurze Podróży ADA TRAVEL w Żorach, lub pod numerem telefonu: 602-224-566. Wszelkie informacje i wskazówki dotyczące szczegółów ubezpieczenia można znaleźć również na naszej stronie www.adatravel.pl

            ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

UBEZPIECZENIE OD KOSZTÓW REZYGNACJI, czyli jak zabezpieczyć swoje ciężko zarobione pieniądze

i spokojnie oczekiwać na upragnione wakacje. Przegląd możliwości w Żorskim Biurze Podróży.

 

Zakupiłeś wakacje w biurze podróży?
Upewnij się jakie ubezpieczenie masz w cenie w ramach swojej rezerwacji.

Każdy organizator ma obowiązek zakupienia ubezpieczenia dla uczestnika podróży. Warto jednak podkreślić, że jest to polisa w wariancie podstawowym, która obejmuje podstawowe koszty leczenia, następstwa nieszczęśliwych wypadków a niekiedy dodatkowo  również bagaż podróżny.

W naszym żorskim biurze każdemu klientowi do zakupionej rezerwacji proponujemy dodatkowe ubezpieczenie od kosztów rezygnacji lub przerwania uczestnictwa w trzech wariantach do wyboru :  


1. Koszty Rezygnacji ze zwrotem 100% obejmujące sytuacje losowe m.in.: nagłe zachorowanie  lub śmierć uczestnika  czy osoby bliskiej a także utrata pracy
2. Koszty Rezygnacji 100% Plus obejmujące dodatkowo np.: udokumentowany przez policję kradzież pojazdu lub dokumentów czy udokumentowany przez policję wypadek komunikacyjny
3. Koszty Rezygnacji 100% Max obejmujące dodatkowo choroby przewlekłe oraz każdą inną sytuację którą można w jakiś sposób udokumentować, np.: nieotrzymanie wizy czy choroba pupila.

Często klienci pod wpływem emocji związanych z zakupem wakacji nie przewidują sytuacji losowych, które mogą ich spotkać w najmniej oczekiwanym momencie.  Mówią : „nie rezerwujemy wakacji po to aby z nich rezygnować”.  Często jednak, gdy dochodzi do sytuacji losowej wracają myślami do chwili rezerwacji  oraz doradcy, który kiedyś wspominał o dodatkowej polisie, ale wtedy jest już zbyt późno aby cokolwiek zrobić.

 

Sytuacja losowa uniemożliwia zrealizowanie wakacji
– czyli jak działa
ubezpieczenie od kosztów rezygnacji.

Do niedawna mieliśmy dwa przypadki rezygnacji z powodu śmierci bliskiej osoby. W obu przypadkach pogrzeb krewnego przypadł akurat w tym samym dniu co wylot na wakacje. Pierwsi klienci mieli wykupione ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, mogli  zatem bez problemu zrezygnować do jednego dnia przed wylotem i otrzymać zwrot wszystkich wpłaconych pieniędzy. W  drugim przypadku klienci nie mieli wykupionej polisy od kosztów rezygnacji i niestety stracili ponad 90% wpłaconej wartości za wakacje. Gdyby mieli ubezpieczenie, które w tym  w podstawowym wariancie kosztowało zaledwie 3% wartości wakacji, odzyskaliby pieniądze i spokojnie mogli by myśleć o kolejnym wyjeździe.

 

W jaki sposób odzyskać wpłacone pieniądze w przypadku rezygnacji  i gdzie zakupić polisę.

Gdy zajdzie potrzeba by skorzystać z polisy, szkodę można zgłosić w najwygodniejszy dla siebie sposób : poprzez stronę internetową, telefonicznie bądź tradycyjnie (osobiście lub pisemnie). Po przedstawieniu dokumentacji, która potwierdzi powody rezygnacji ubezpieczyciel do 30 dni wypłaca klientowi równowartość 100% poniesionych kosztów rezygnacji na wskazany w formularzu numer konta.

Zachęcamy do zakupu ubezpieczeń wszystkich którzy udają się w jakąkolwiek podróż, by oczekiwanie na wymarzony wyjazd przebiegło   w spokoju i bez stresu.
Można tego dokonać osobiście w naszym Biurze Podróży ADA TRAVEL w Żorach, lub pod numerem telefonu: 602-224-566.
Wszelkie informacje i wskazówki dotyczące szczegółów ubezpieczenia można znaleźć również na naszej stronie www.adatravel.pl.

           -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

UBEZPIECZENIE OD KOSZTÓW REZYGNACJI, czyli krótka historia klienta żorskiego biura podróży o tym

jak ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z wakacji zapewni nam ochronę.

 

                                           Zarezerwowałeś wakacje? Pomyśl nad ubezpieczeniem do kosztów rezygnacji.

Pani Anna już od dłuższego czasu marzyła o rodzinnych greckich wakacjach w sierpniu.  Zdecydowała się na zakup oferty już w listopadzie, gdyż w biurach podróży w ofercie First Minute mogła skorzystać z najkorzystniejszych zniżek i bonusów.  Wybrała hotel  pięciogwiazdkowy, położony bezpośrednio przy plaży, z atrakcjami dla dzieci, tak aby każdy był zadowolony. Koszt wakacji za całą rodzinę wyniósł 12.000 PLN.  Podczas zawierania umowy doradca w biurze przedstawił dokładnie umowę oraz zakres ubezpieczenia. Pani Anna otrzymała również propozycję dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji lub przerwania podróży  w trzech wariantach :

1. Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji 100 % - obejmujące sytuacje losowe m.in.: nagłe zachorowanie  lub śmierć uczestnika  wyjazdu czy osoby bliskiej a także utrata pracy
2. Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji 100% Plus - obejmujące dodatkowo np.: udokumentowany przez policję kradzież pojazdu lub dokumentów czy udokumentowany przez policję wypadek komunikacyjny
3. Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji 100% Max - obejmujące dodatkowo choroby przewlekłe oraz każdą inną sytuację którą można w jakiś sposób udokumentować, np.: nieotrzymanie wizy czy choroba pupila.

Pani Anna stwierdziła że ubezpieczenie raczej nie będzie potrzebne. Są wszyscy zdrowi, jej starsi już rodzice są w doskonałej formie.

Doradca w żorskim biurze podróży przedstawił jednak propozycję ubezpieczeń razem z jego kosztami i poinformował że można takie ubezpieczenie wykupić odpowiednio do 7 dni (KR 100% i KR 100% Plus) lub do 3 dni (KR 100% Max) od momentu podpisania umowy.

W domu w czasie weekendu pani Anna analizując warunki ubezpieczenia stwierdziła iż wartość ubezpieczenia od kosztów rezygnacji nie jest aż tak kosztowne jak się jej to wydawało. W poniedziałek podeszła do biura podróży w Żorach, gdzie zakupiła ubezpieczenie kosztów rezygnacji 100 %,  którego wartość wyniosła zaledwie 334 zł za całą rodzinę. Zdecydowała, że ubezpieczenie wcześniejszego powrotu nie będzie konieczne, gdyż ich wyjazd będzie trwał zaledwie 8 dni.

Pracownik biura podróży wystawił polisę, Pani Anna ją podpisała i opłaciła. Cała procedura trwała około 5 minut.

 

                                      A co w sytuacji,  kiedy zdarzenie losowe uniemożliwi Ci wyjazd na wymarzone wakacje?
                                                    Wykorzystaj wcześniej zakupione ubezpieczenie od kosztów rezygnacji.

Rodzina czekała spokojnie na swój wymarzony urlop.  Wreszcie nadszedł miesiąc sierpień. Kupili walizki, stroje kąpielowe.
W ostatnim tygodniu przed wylotem podeszli do biura, aby odebrać niezbędne dokumenty podróży i potwierdzić godziny wylotu.  Wyszli z biura zadowoleni,  że ich upragnione wakacje są coraz bliżej.
Niestety na dzień przed wylotem nagle zmarł ojciec Pani Anny. Nagły zawał. Wszyscy byli w szoku. Nigdy nie chorował, zawsze cieszył się dobrym zdrowiem.

Wyjazd Pani Anny wraz z rodziną stał się niemożliwy. Koszty rezygnacji według warunków uczestnictwa wynosiły 10 800 zł. Mąż
przypomniał sobie jednak że przecież wykupili ubezpieczenie, które miało ich chronić w takiej sytuacji.  Ponownie podeszli do biura, gdzie otrzymali informację że otrzymają zwrot kosztów po wypełnieniu formularza zwrotu oraz dostarczeniu aktu zgonu ojca. Mogli to zrobić osobiście, bądź poprzez stronę internetową ubezpieczyciela.

Po upływie zaledwie 14 dni klienci otrzymali zwrot na podany w formularzu numer konta bankowego.
Pani Anna odetchnęła z ulgą. Była wdzięczna doradcy w biurze że polecił jej ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, którego początkowo nie była przekonana.

 

                                                             W jaki sposób możesz się ubezpieczyć swoje wakacje.

Jeśli podobnie jak pani Anna planujesz wyjazd wakacyjny na dłuższe lub krótsze wakacje zapytaj w biurze podróży swojego doradcę o możliwość zakupienia polisy od kosztów rezygnacji.  Większość z nas z chwilą rezerwacji wyjazdu weekendowego czy dłuższych wakacji nie bierze pod uwagę, że może będziemy musieli zrezygnować ze swoich planów wakacyjnych z powodu sytuacji na którą nie mamy wpływu. Zatem zachęcamy wszystkich aby wykupić  sobie „ święty spokój”  i w spokoju oczekiwać na wymarzone wakacje.
Można tego dokonać osobiście w naszym Biurze Podróży ADA TRAVEL w Żorach,
lub pod numerem telefonu: 602-224-566. Wszelkie informacje i wskazówki dotyczące szczegółów ubezpieczenia można znaleźć również na naszej stronie www.adatravel.pl.

Nowe zasady dotyczące polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

 

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

 

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?

 

Dane osobowe to każda informacja dotyczącą osoby fizycznej pozwalającą na określenie w sposób pośredni lub bezpośredni tożsamość tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów, w tym zapisywanych w plikach cookies.

 

Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Pozyskujemy następujące kategorie Państwa danych osobowych jak; dane teleadresowe oraz preferencje.

 

Administratorem Państwa danych osobowych jest:

 

Dlaczego chcemy przetwarzać dane?

Państwa dane osobowe pozyskane w związku z zawarciem umowy/wypełnionym formularzem jak i w trakcie wykonania umowy, będą przetwarzane w następujących celach:

 

  • realizacji usług turystycznych
  • prowadzenia działań marketingowych
  • rozpatrywanie wniosków.

 

Okres przetwarzania Państwa danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane.

 

Komu możemy przekazać dane?

 

Państwa dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku ze zleconymi przez nas usługami, do Touroperatorów, którzy będą realizować rezerwacje o oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Państwa dane mogą być przekazane również do państw trzecich na potrzeby realizacji umowy.

 

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?

 

Mają Państwo prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Państwo korzystacie z usług, obowiązuje do jej odwołania. Udzielenie zgód oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do Państwa potrzeb informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Państwa danych?

 

Każde przetwarzanie Państwa danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy. Dodatkowo podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielenie odpowiedzi na Państwa pisma i wnioski.

 

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Państwa danych osobowych, mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

 

W związku z powyższym, zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, również po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).

 

Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.

 

Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.